onsdag 23. september 2009

Det var denne maten da, puppen vs grøten

Jeg er ikke kommet noe særlig nærmere svaret på hva som plager minstefrøkenen. Hun er jo forsåvidt blid og fornøyd, sover godt på natten gjør hun også. Men på dagtid sover hun mindre og mindre, og hun våkner ofte på natten for å spise.

Vel, så jeg tenkte vi kunne jo la henne smake litt da hvertfall, for å se om hun overhodet var interessert i mat.

Det første hun fikk smake var banan, jeg skrapet litt på en skje. Første gangen hun fikk det i munnen virket hun fornøyd, gapte og smattet det i seg. Andre gangen skjeen traff munnen gliste hun, men jeg tror igrunn det var et svar på morens forventningsfulle ansikt. Og tredje gangen føyk det rett ut igjen, TVI mamma, hva er det du gir meg!?! Hun grøsset.

Så var det grøten som stod for tur. Der skjedde akkurat det samme som med bananen. 1 og 2 og, 3 blæh.

Vi prøvde igjen dagen etter med grøt, for det kan jo ta litt tid før de lærer seg å like sånt. Skjeene gikk vel unna så som så, fikk 2 stk. Men så skulle hun få en liten skje med sviske til slutt, for at ikke magen skulle henge seg opp. Hun grøsset med en gang hun fikk det i munnen, men slemme mamma kjørte på med en gang til. Og da spydde hun jammen meg alt ut igjen i en stor sprut. Både melk, grøt og sviske.

Det var i går, og siden har ikke vi prøvd mer. Jeg gidder ikke å stresse. Hadde uansett ikke tenkt å begynne enda, ville bare hun skulle få smake på for å venne seg til smakene. Tenkte å prøve med en liten skje sviske inn i mellom, for det er igrunn det viktigste. Så slipper vi at magen henger seg opp når hun er klar til å begynne med grøt.

Så da får jeg heller overleve med hyppig amming natt og dag og lite søvn, så ser jeg litt trøtt ut og har noen fiiine poser under øynene, ja da har du grunnen her:)

Tenkte forøvrig å øke produksjonen med litt ekstra pumping fremover. Så får vi se om melk fortsatt er nok til å mette lille store solstrålen min.

Skeptisk

Æææsj

Jeg vet ikke helt jeg

Jaja, mamma smiler jo. Da er det sikkert bra.

Nei, jeg klarer ikke mer. Få det ut!

1 kommentar:

  1. Hehe, det er ikke bare bare med den maten.. Får håpe at det går litt greiere når dere skal begynne med mat på ordentlig da:)

    SvarSlett