søndag 12. juli 2009

Ny blogg

Endelig har jeg tenkt å prøve meg på en ny blogg, og for å utelukke at jeg må bytte adresse enda en gang så kaller jeg denne Siv og de søte små. Da kan den jo fungere om det skulle bli en søt en til også, selv om Magnus ikke er helt på gli med den enda. Jeg har heldigvis god tid på å overtale han, så får vi se:)

Vi er veldig veldig glad for de to fine jentene vi har, jeg kan ikke tenke meg hvordan livet hadde vært uten de. For ja, livet har faktisk forandret seg veldig siden de kom til verden, og aller mest siden Nora ble til i magen.

Før Nora ble til bodde jeg i kollektiv på Majorstuen sammen med to andre jenter, og brukte tiden min på enten skolen, venner elller festing. Magnus hadde akkurat fått ny leilighet og gikk på skolen han også, men han brukte vel strengt tatt ikke så mye tid på den. Heller venner og festing for hans del også. Og når jeg sier venner for min del så sikter jeg til blant annet Magnus, for vi kjente hverandre en god stund før vi ble "ordentlig" kjærester. 2 år tror jeg faktisk det blir. I desember 2006 ble vi endelig kjærester:) Bare 3 mnd senere var Nora var på vei, og siden har det gått slag i slag. Jeg flyttet inn til Magnus like etter, jeg tilbragte jo uansett nesten all min tid der. Så kjøpte vi leilighet sammen i Kværnerbyen, en 4-roms. Heldigvis. (Skulle det vise seg)

28 oktober på bursdagen min kom vår vakre lille Nora til verden, 2775g og 49cm lang. Hun gråt mye den første tiden, men vi fikk heldigvis noen smil også som ga oss energi til å holde ut enda en stund. Etter 6 mnd fikk jeg endelig bekreftet det jeg mistenkte hele veien. Det var ikke kolikk hun hadde, men KISS. En stramhet i nakken som gjorde at det var vanskelig for henne både å spise og å sove. Stol alltid på mammafølelsen! Etter noen behandlinger forsvant nakkesmertene hennes, og hun ble mye mer fornøyd med livet. Magnus begynte å jobbe som parkeringsvakt i Aker p-drift på denne tiden, og der jobber han enda.

Bare 10 mnd etter at Nora kom til verden fant vi ut at Mali var på vei. Vi var på andre året som kjærester, og allerede var barn nr to på vei. Denne gangen visste vi hva vi gikk til, og hadde derfor flere ting vi bådet gruet og gledet oss til. Vi bodde fortsatt i leiligheten som Magnus eide på 40kvm i påvente av den nye vi hadde kjøpt, så vi var litt spent på hvordan vi skulle løse det.

Jeg begynte på skolen igjen da Nora var 1 år, og jeg må jo innrømme at det var deilig å komme igang igjen med skrivingen, og å få litt tid for seg selv. Ved hjelp av utrolig snille besteforeldre klarte vi å fikse det hele uten barnehageplass til Nora.

I starten av graviditeten var jeg mye dårlig, og det var steintungt å skulle være hjemme alene med Nora. Jeg gjør nok ikke det samme igjen uten barnehageplass, men vi hanglet oss gjennom det med mye hjelp fra besteforeldrene. Heldigvis gikk graviditeten videre veldig fint. Mot slutten av graviditeten min flyttet vi til Kværnerbyen hvor den nye leiligheten vår bygges, men i Camilla (søsteren til Magnus) sin leilighet i påvente av at vår egen skulle bli ferdig. Jeg gikk på skolen helt frem til 3 uker før fødsel denne gangen også. På samme måte som med Nora mistenkte de at Mali var liten. Så jeg ble forespeilet at jeg kom til å bli satt igang før tiden. Med forrige svangerskap og svangerskapsforgiftning med igangsetting av fødsel friskt i minne så hadde jeg ingen håp om å få gå til tiden, hver dag var en seier. Heldigvis bestemte Mali seg for å motbevise oss alle, og når termindagen kom hadde hun enda ikke vist seg. 4 dager senere, den 19.mai kom den vakre jenta vår til verden. 3240g og 47cm lang, vi ble stolte og lykkelige foreldre til to nydelige jenter.

Nå er vi tilbake i hverdagen igjen etter både pappaperm og ferie, og dagene bare flyr av gårde. Mali har hittil vært ei rolig og fornøyd jente, og hun koser seg enten i sengen/vognen sin eller på fanget med litt mat. Nora er stolt storesøster og veldig flink til å hjelpe til. Hun gir beskjed med en gang hun hører Mali gråte, og kommer løpende til med smokken. Hun er blitt så stor nå, klarer både å spise mat med skje selv, å danse og å si mange ord. Favorittordene for tiden er "is" og "ut", kanskje ikke vanskelig å forstå hva vi har gjort mye av i det siste. Dagene er slitsomme og det er ikke mye vi får sitte stille, men vi koser oss og nyter de to god- jentene våre og livet vårt sammen.

Her er alltid noe som skjer, enten det er en stor eller liten ting. Mali lærer nye ferdigheter, Nora et nytt ord, jeg strikker en bukse eller Magnus har tatt med seg jentene på noe gøy. Denne bloggen har jeg laget så dere kan få følge med på hva hverdagene våre består av, både av stort og smått.

Du må gjerne legge igjen en kommentar så jeg ser at du er innom å leser:)

1 kommentar:

  1. Jeg gleder meg til å følge bloggen din :) Kjempefine bilder du har lagt ut, jentene deres er utrolig søte!!

    SvarSlett